Σχέδιο δράσης - Τραγούδι- στίχοι και περιβάλλον

  Τραγούδι- στίχοι και περιβάλλον

Σχέδιο δράσης του Τμήματος-Θεματικός Κύκλος «Φροντίζω το Περιβάλλον-Περιβάλλον»

 

 

 

ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2020-21


 

 

 

Θεματικός Κύκλος:

Φροντίζω το Περιβάλλον

Επιμέρους Θεματική Ενότητα/Υποενότητα: Περιβάλλον

Τίτλος/τίτλοι προγραμμάτων

τμήμα Β3

Ο δικός μας τίτλος

Στίχοι και Περιβάλλον

 

 

 

 

Στόχοι Σχεδίου Δράσης

Αναφορά σε:

 

Α) δεξιότητες που πρόκειται να καλλιεργηθούν

συνεργασία,

υπευθυνότητα,

αισθητική αντίληψη,

δημιουργικότητα,

συναισθήματα και έκφραση,

αυτοπεποίθηση, αυτενέργεια, 

κριτική σκέψη, ανάλυση περιεχομένου

ρητορική

πολιτειότητα

ενσυναίσθηση

ψηφιακός γραμματισμός

επίλυση προβλημάτων

περιβαλλοντική συνείδηση

ενεργοί πολίτες

προσωπική ανάπτυξη

 

Β) στόχους που θέτουμε ως προς τον θεματικό κύκλο και την (τις) επιμέρους θεματική (-κες) ενότητα (-τες)

 

-να σκεφτούν οι μαθητές/τριες κριτικά και να προβληματιστούν ως προς την πολυπλοκότητα και συνθετότητα των περιβαλλοντικών ζητημάτων που σχετίζονται με την πολιτιστική κληρονομιά

-Να μάθουν την ιστορία ορισμένων περιοχών οι οποίες αντιπροσωπεύονται από πλατείες

-να εξοικειωθούν με διαφορετικά είδη τραγουδιών και να ενημερωθούν με το θέμα των δασών και των ειδών των πουλιών

 

 -να αναπτύξουν οι συμμετέχοντες/ουσες συνείδηση του επείγοντος χαρακτήρα των περιβαλλοντικών ζητημάτων ώστε να αναπτύξουν στρατηγικές και να αναλάβουν προσωπική και συλλογική δράση

Γ) τους στόχους που επιπροσθέτως θέτουμε ή σε σύνδεση με το πρόγραμμα σπουδών των γνωστικών αντικειμένων (προαιρετικά)

 

Ακολουθία εργαστηρίων

Εργαστήριο 1

Αναλυτική περιγραφή των δραστηριοτήτων που θα αναπτύξουμε με τους μαθητές/μαθήτριές μας αξιοποιώντας την ταυτότητα του εκάστοτε προγράμματος

 

Ο Εφιάλτης της Περσεφόνης, Νίκος Γκάτσος [μελοποιημένη ποίηση]

 

Ελευσίνα – Αρχαιολογικός χώρος ως πολιτιστική κληρονομιά

Τι είναι πολιτιστική κληρονομιά και πως συνδέεται με την περιβαλλοντική συνείδηση; [χρήση άρθρου]

Νόμοι σχετικά με την προστασία μνημείων.

 

Συζήτηση:

Παρελθόν: ο άνθρωπος κομμάτι της φύσης

Παρόν: Πως  αντιμετωπίζουμε σήμερα το περιβάλλον και τη φύση;

             Πως έχει αλλάξει η νοοτροπία του κόσμου;

 

Εργαστήριο 2

Ο Εφιάλτης της Περσεφόνης, Νίκος Γκάτσος

Δραστηριότητα: δημιουργική γραφή

 

-Κάθε ομάδα θα έχει έναν συντονιστή/συντονίστρια

-Στην ομάδα ο καθένας, θα διαλέξει έναν στίχο που του/της αρέσει απ΄ το τραγούδι και ύστερα θα τους συνδυάσετε.

-Μπορείτε να τους γεμίσετε με δικούς σας  στίχους

- Μπορείτε να κρατήσετε έναν στίχο που θα επαναλαμβάνεται για να έχουμε ένα τελικό προϊόν σ’ ένα ppt ανά ομάδα.

 

-.

Εργαστήριο 3

Εννιακόσια ενενήντα εννέα σκαλιά Στίχοι:  Θοδωρής Γκόνης  Μουσική:  Γιώργος Ανδρέου /Ελένη Τσαλιγοπούλου               

 

Δραστηριότητα:

-Ακούμε το τραγούδι

 

Κουίζ: α) Ποιο άλλο τραγούδι τους θυμίζει από την παιδική ηλικία

β) Σε τι αναφέρεται το τραγούδι;

 

Βιωματικό εργαστήριο

-τι γνωρίζουν οι μαθητές για το κάστρο του Παλαμηδίου

-εάν το έχουν επισκεφτεί

-ποια άλλα κάστρα γνωρίζουν και θα ήθελαν να επισκεφτούν

 

Εκπαιδευτικό προϊόν: κατάλογος με κάστρα της Πελοποννήσου μαζί με φωτογραφικό αρχείο

 

Εργαστήριο 4

Ν’ αγαπάς – Θαλασσινός Παντελής

Δείξε πόσο αγαπάς τη φύση γύρω σου και τι κάνεις καθημερινά γι΄αυτό!

 

Οι μαθητές εκφράζονται ως υπεύθυνοι πολίτες

 

Εμπλουτισμός:

Δάση στην Ελλάδα- βίντεο

Τα 10 πιο σπάνια είδη δέντρων στην Ελλάδα-βίντεο

 

 

Εργαστήριο 5

Το σπουργίτι,

Γιάννης Γιοκαρίνης

 

-Ήχοι πουλιών-βίντεο

-κατάλογος με είδη πουλιών

-Οι μαθητές μιλούν για τα αγαπημένα τους πουλιά.

 

-Οι μαθητές ‘πετούν’ ελεύθερα και αφηνουν μηνύματα για το περιβάλλον

 

-δημιουργία αφισών ή πανό

 

Εργαστήριο 6

Ανεμοδαρμένες πτήσεις Λίμνη Κερκίνη-βίντεο

 

Πουλιά στα Μετέωρα

 

Συζήτηση σχετικά με τους κινδύνους που ελλοχεύουν καθημερινά

τις πτήσεις των πουλιών

Εργαστήριο 7

Τραγούδια για πλατείες της Αθήνας

Η Πλατεία ως περιβαλλοντικό τόπος

 

Εξοικείωση των μαθητών με πλατείες στην Αθήνα καθώς και την εποχή που αντιπροσωπεύουν και πόσος έχουν αλλάξει

 

Φωτογραφικό αρχείο με πλατείες της γειτονιά τους

 

Αναστοχασμός/αξιολόγηση

εντυπώσεις τους σε σχέση με το περιεχόμενο αλλά και την εκπαιδευτική διαδικασία των εργαστηρίων. Η αξιολόγηση γίνεται στα τελευταία 10 λεπτά

Προσαρμογές για τη συμμετοχή και την ένταξη όλων των μαθητών/τριών

Περιγραφή (π.χ. δίνονται οδηγίες για τη διαφοροποίηση, δίνεται σε πολύγλωσση μορφή, προβλέπονται κατάλληλες προσαρμογές ή κατάλληλα προσαρμοσμένες δράσεις, αναφέρονται παραδείγματα προσαρμογών)

 

-δεν υπάρχει ανάγκη για προσαρμογή

 

 

Φορείς και άλλες συνεργασίες που θα

εμπλουτίσουν το πρόγραμμά μας

Ορνιθολογική εταιρεία

Τελικά προϊόντα που παρήχθησαν από τους/τις μαθητές/τριες κατά τη

διάρκεια των εργαστηρίων

- αρχείο ppt

 

 

Εκπαιδευτικό υλικό και

εργαλεία που παρήχθησαν από τους/τις μαθητές/τριες κατά τη διάρκεια των

εργαστηρίων

-φωτογραφικό αρχείο ppt

-πανό με μηνύματα για το περιβάλλον

-απόπειρες στίχων

-debate

 

 

Αξιολόγηση - Αναστοχασμός πάνω στην υλοποίηση

Περιγράφουμε τη μεθοδολογία με την οποία υποστηρίζει το πρόγραμμα την αξιολόγηση, με φύλλα από το προτεινόμενο υλικό, με άλλους τρόπους, δομημένη συζήτηση με τους μαθητές, εννοιολογικοί χάρτες αρχικοί -τελικοί , ...) και επισυνάπτουμε τα εργαλεία

 

Φύλλα αξιολόγησης και συζήτηση με τους μαθητές

Εκδηλώσεις διάχυσης και Συνολική αποτίμηση της

υλοποίησης της υποδράσης

Κείμενο έως 100 λέξεις (με βάση την αξιολόγηση και τον αναστοχασμό) και σε μορφή λίστας.

 

       -Παρουσιάσεις του κάθε τμήματος

       -Ανάρτηση του υλικού στον δημοσιογραφικό όμιλο του

        σχολείου

       -Ανάρτηση του υλικού στην ηλεκτρονική εφημερίδα

        ………………

        ………………

       ………………

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο